sobota, 23 stycznia 2016

TMI Book Tag!

Witam was na moim zaksiążkowanym fragmencie internetu!
Dziś czas na małą odskocznię od recenzji. Całe wieki temu zostałam nominowana przez Book In The Night (https://www.youtube.com/channel/UCka0mMVU41JBPKbnC8mtj9A) i czas wreszcie odpowiedzieć na nominację. zaczynamy bo pytań jest mnóstwo. 

1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
No i tutaj muszę się zgodzić z innymi, że jest to oczywiście Isabelle Lightwood z Darów Anioła. Aby zachować jednak resztkę kreatywności wspomnę również o strojach kobiet w czasach Diabelskich Maszyn ponieważ chciałabym mieć w szafie przynajmniej jedną suknię z tej epoki (ciekawe na jaką okazję bym ją założyła) ;)

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Hmm... tego jest zbyt wiele, ale taka moja 7 best of the best to:
- Adrian Iwaszkow (Akademia Wampirów)
- Jace (nazwisko zależy, którą część czytasz) (Dary Anioła)
- Jonathan (vel. Sebastian) Morgenstern (Dary Anioła)
- James Carstairs (Diabelskie Maszyny)
- Will Herondale (Diabelskie Maszyny)
- Carter West (Wybrani)
- Daemon Black (Seria Lux)

3. Czy kochałaś kiedyś postać a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Kochałam to może za duże słowo ale na początku czytania Wybranych - C.J Daughtery polubiłam Sylvain'a natomiast po tym co odwalił na balu (chyba na balu, w sumie kto czytał ten się domyśli o co mi chodzi) przestałam pałać do niego sympatią  i pokochałam Cartera.

4. Największa książka na twojej półce?
Jest to jedna z książek z serii (cholernie ciekawych oczywiście - sarkazm) o wynalazkach i odkryciach świata o tytule "100 Genialnych Pomysłów". 

5. Najcięższa książka na twojej półce?
Oba tomy Krzyżaków w twardej oprawie. Gdyby nie były to książki - antyki, do tego zaliczane jako dziedzictwo polskie wyleciałyby przez moje okno.

6.Masz jakieś książkowe plakaty?
Niestety nie :(

7. Masz jakąś książkową biżuterię?
Jak na razie nie ale planuję kupić dla mnie i mojej parabatai wisiorki z tą, że runą. 

8. Ulubiona para, której kibicujesz?
Po raz kolejny tego zbyt dużo ale ograniczę się do 2:\
- Daemon i Katy (seria Lux)
- Tessa i Jem (Diabelskie Maszyny) 

9. Ulubiona seria książek?
To chyba oczywiste prawda? Dary Anioła, Diabelskie Maszyny i pewnie Mroczne Intrygi (czyli po prostu wszystko o Nocnych Łowcach co wyszło z pod pióra autorki mojego życia).

10. Ulubiony soundtrack z książki?
Szczerze to ja rzadko słucham soundtracków zwłaszcza z książek ale lubię niektóre piosenki z: Gwiazd Naszych Wina, Igrzysk zwłaszcza Kosogłosa i z serialu Shadowhunters.

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś aby była kontynuowana?
No i tutaj znowu mogłabym banalnie, że Dary Anioła (ja wiem, że to ma 6 tomów i wgl) ale dla mnie Nocni Łowcy mogliby się ciągnąć niczym Moda na Sukces :). Poza tym chętnie przeczytałabym jakąś serię Johna Greena. 

12. Ulubiona powieść jednotomowa?
"Miłość, flirt i inne zdarzenia losowe" - Jennifer Echols. Bardzo fajna, lekka i przyjemna do zrelaksowania. Polecam ;)

13. Od kiedy czytasz?
Odkąd pamiętam czytali mi rodzice. Ja samodzielnie zaczęłam czytać pewnie na przełomie przedszkola a szkoły podstawowej. Zawsze byłam małym nerdem książkowym. 

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Szczerze to ja nie przepadam za Harrym Potterem. Przeczytałam 5 części ale jakoś tak niespecjalnie. Chyba ze względu na Lunę (moją ulubioną bohaterkę) wybieram Ravenclaw. 

15. Czego szukasz w książce?
Zakładek? Kiedyś dorwałam w książce z biblioteki zakładkę z Johnem Greenem. A jeśli chodzi o treść to oryginalności i ciekawie wykreowanych bohaterów.

16. Ulubiony cytat?
Jak mam wybrać ulubiony skoro kocham tak wiele. Naprawdę w książkach przywiązuję się bardzo do słów. To tak jak kazać dobrej matce wybrać ulubione dziecko. Pierwszy jaki przyszedł mi do głowy to: "Tylko dzięki książką nie czułem się opuszczony przez cały świat" ~ Will Herondale <3

17.  Ulubiona okładka?
Wszystkie Akademii Wampirów w tej wersji okładkowej:

18. Akcja vs Romans?
Ja tam wolę akcję z wątkiem miłosnym (ale nie słodkim - do porzygu)

19. Gdzie idziesz kiedy w książce dzieją się smutne momenty?
Przy okazji smutnych momentów przypomniałam sobie co robiłam podczas kończenia Mechanicznej Księżniczki w zeszłym tygodniu. Mianowicie byłam tak bezsilna, że zgasiłam w pokoju światło, przykryłam się kołdrą i ryczałam. Rano moje oczy wyglądały jak dwa wielkie opuchnięte ziemniaki - nie polecam :(

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
Wszystko zależy od tego czy chodzę w tygodniu do szkoły i czy książka mnie wciąga. Np. W święta przeczytanie 3 ostatnich tomów Darów Aniołą zajęło mi w sumie 5/6 dni (co jest chyba niezłym wynikiem). 

21. Ile trwa twój kac książkowy?
Przeważnie tydzień

22. Najmniej lubiana książka?
Niektóre lektury np. Krzyżacy albo Dziady. 

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
Uwielbiam zabawne (nieco sarkastyczne), oczytane, spontaniczne i gotowe do poświęceń postacie.

24. Co cię odrzuca w postaci?
Niezdecydowanie, zależność od drugiej osoby (no taka po prostu Bella ze Zmierzchu, która nie wie kogo kocha i która nic nie pomoże tylko czeka aż przybędą jej na ratunek).

25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Mnóstwo osób z mojego otoczenia powtarzało mi, że mam dużą wiedzę o książkach, że lubią mnie słuchać jak o nich mówię i, że powinnam wypowiadać się w tej tematyce w internecie. 

26. Straszna książka?
No powiedzmy sobie szczerze, że ja nienawidzę horrorów, kryminałów itp. Moja mama jest wielką fanką tych gatunków więc pewnie jakaś jej książka, którą czytałam bo mi zbrakło nowej fantastyki.

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
Jak wcześniej wspominałam ostatnio przy Mechanicznej Księżniczce mój świat się rozpadł (wiecie depresja, cięcie się mydłem i te sprawy) a było to w piątek 15 stycznia

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?

29. Ulubiony tytuł:
Miasto Kości i Miasto Upadłych Aniołów

30. Ostatnio przeczytana książka?
Mechaniczna Księżniczka

31. Co teraz czytasz?
Córkę Krwawych - Anne Bishop i Angelfall - Susan Ee

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki:
No i przypał. Dawno nie oglądałam żadnej ekranizacji. Chyba, że można zaliczyć dwa pierwsze odcinki Shadowhunters (podobno to jest na podstawie Darów Anioła - przeczytałam całe ale dla mnie to luźna interpretacja a nie prawdziwa ekranizacja).

33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś porozmawiać?
Joanthan Morgenstern - myślę, że byśmy się dogadali

34. Autor, z którym chcesz porozmawiać?
Cassandra Clare i Zoe Sugg (Zoella)

35. Ulubione jedzenie do czytania?
Żelki lub chipsy albo paluszki albo chrupki. Sama nie wiem...

36. Książkowy świat w, którym chciałabyś żyć?
No nie powiem, że Panem bo wyjdę na masochistkę więc of course świat Nocnych Łowców.

37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
No dobra Panem

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
W Boże Narodzenie kiedy przybyły do mnie te książki: http://nerdprostozksiazki.blogspot.com/2016/01/swiateczny-book-haul-2015.html

39. Dziwne sposoby obrażania w książkach?
- Przyziemny
- "On jest równie czarujący, co skrzynka na listy"
- "Masz w sobie tyle uroku co zdechła dżdżownica"

40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Tak

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Myślę, że stella lub sereficki nóż są na tyle magiczne aby je zaliczyć do tej kategorii.

42. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Za dużo Harrego Pottera w tym tagu! Najlepiej ja sobie posiedzę na trybunach bo i tak mnie to nie interesuje.

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką?
Oprócz soundtracków to żadnej sobie nie przypominam.

44. Ulubiony podryw na książkę?
Nie mam żadnego tekstu związanego z książką natomiast jeśli widzę, że ktoś czyta moją ulubioną książkę wiem, że to ideał. Zresztą zarażam moich przyjaciół/chłopaków miłością do książek!

45. Użyłaś go kiedyś?
Jeśli chodzi o podbijanie do tej osoby i dyskutowanie o czytanej książce, to tak.

46. Ile masz książek?
Pewnie coś ponad 60 (dopiero od końca zeszłego roku zaczęłam kupować).

47. Kogo tagujesz?
Taguję: 
http://ksiazka-od-kuchni.blogspot.com/
http://bluszczowe-recenzje.blogspot.com/
http://wercia-czyta.blogspot.com/

Mam nadzieję, że odpowiecie na ten tag (o ile jeszcze go nie robiliście), tymczasem ja kończę :)

To by było na tyle, trzymajcie się i cześć :)











2 komentarze :

  1. Dziękuję za nominację. :)
    Także wolę akcję od romansu, a kiedy jest wątek miłosny to modlę się, aby nie był przesłodzony, bo czasami cukrzycy można dostać.
    http://bluszczowe-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ;) Z samym romansem to można paść z nudów. Musi się coś dziać!

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.