sobota, 24 września 2016

10 ekranizacji, które obejrzałam przed przeczytaniem książek! [VIDEO]

Witam was na moim zaksiążkowanym fragmencie internetu!
Tak sobie myślę: w ostatnim miesiącu (sierpniu) była TOP'ka, więc czemu i w tym miesiącu miałoby jej nie być - oto cała historia pomysłu na ten filmik/post.
Tytułem wstępu ;)

Dziś zapraszam was na zestawienie 10 ekranizacji, które obejrzałam przed przeczytaniem książek. Mam nadzieję, że moje zestawienie przypadnie wam do gustu i może będziecie chcieli więcej (dajcie znać) ;)

Od razu mówię to zestawienie nie prezentuje wszystkich filmów jakie widziałam przed przeczytaniem książek. Drugą sprawą jest moja skleroza - nie jestem w 100% pewna czy wszystkie filmy widziałam faktycznie przed pierwszym czytaniem książki. Nie mniej zestawienie prezentuje tylko filmy, które obejrzałam i tylko książki, które przeczytałam. Oczywiście jest masa ekranizacji, które widziałam, ale do tej pory nie zabrałam się za literacki pierwowzór. 
Dobra dosyć tej nudy, zapraszam na filmik!

VIDEO

ZWIASTUNY!!! :D
1. Miasto Kości
 2. Piękne Istoty 
3. Narnia: Lew, Czarownica i Stara Szafa
4. Niezgodna
5. Saga Zmierzch (chodzi o całą serię, ale wstawiam zwiastun mojej ulubionej części)
6. Percy Jackson: Złodziej Pioruna
7. Akademia Wampirów
 8. Gwiazd Naszych Wina
9. Zostań, jeśli kochasz
10. Igrzyska Śmierci

To by było na tyle, trzymajcie się i część! ;)

10 komentarzy :

  1. Z filmów wymienionych przez Ciebie oglądałam tylko dwa: "Igrzyska śmierci" oraz "Niezgodną" - obydwa po przeczytaniu książek. Natomiast przed przeczytaniem obejrzałam "Białego oleandra", "Ring", "Jeden dzień", "Pokutę" i pewnie wiele innych, ale w tej chwili nie pamiętam ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow przyznam się szczerze, że ja z kolei nie obejrzałam (nawet nie kojarzę) żadnego z wymienionych przez ciebie filmów.
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Jeśli chodzi o mnie to przed przeczytaniem książki obejrzałam Harry'ego Pottera oraz Opowieści z Narnii.
    Ogólnie trzymam się zasady ,,najpierw książka, później film''. Ale jakoś tak wyszło.
    Trzymaj się!
    Zapraszam do siebie: http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie ja też staram się trzymać tej zasady, ale wychodzitak pół na pół ;)
      Oczywiście zajrzę do ciebie w wolnej chwili ;)

      Usuń
  3. 7 z nich widziałam, więc chyba nie jest tak źle. Najbardziej z nich kocham Niezgodną i Narnię, ale jako filmy, a nie idealne odwzorowanie książki :)
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie z tyn odwzorowaniem książek to jest ciężko, ale przyznaję, że filmy jako filmy są super!
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Kilka z tych filmów widziałam, jednak zawsze po przeczytaniu książek. Staram się trzymać tej zasady, że najpierw powieść, dopiero potem ekranizacja, jednak niekiedy o tym zapominam lub po prostu wychodzę z założenia, że nigdy nie sięgnę po książkę. "Piękne istoty", "Opowieści z Narnii", "Niezgodna", "Zmierzch", "Percy Jackson" i "Igrzyska śmierci" już za mną ;) Szczególnie polecam serię o Jacksonie! Pomimo wieku nadal zaczytuję się w niej i muszę przyznać, że nieustannie mnie bawi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się staram, ale wychodzi jak wychodzi :d
      Czytałam pierwszy tom, "Złodziej Pioruna" i spodobał mi się więc pewnie wkrótce sięgnę po kolejne tomy ;)

      Usuń
  5. Trochę boli, że masz tak dużo literatury śmieciowej w tym zestawieniu. Ja na swojej liście pewnie umieściłbym w czubie "Fight Club", "Lektora", i "Lot nad kukułczym gniazdem". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż dla każdego coś innego. Lot znam, ale nie czytałam jeszcze książki, więc siłą rzeczy umieszczać go w tym zestawieniu nie byłoby sensu.

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.